Na temat mycia silnika opinie są dalece podzielone. Producenci nie zalecają mycia bloku silnikowego, natomiast entuzjaści realizujący profesjonalny auto detailing zakładają, że mycie silnika pozwala usuwać nagromadzony olej i brud, tym samym odsłaniając miejsca ewentualnych wycieków i ograniczając zaleganie wody w obrębie depozytów brudu, co mogłoby doprowadzać do korodowania powierzchownej części jednostki napędowej. Jak więc to wygląda?
Można myć pod pewnymi warunkami!
Ważną przy zabieraniu się za czyszczenie jednostki napędowej pozostaje kwestia tego, jaki środek do mycia silnika będzie stosowany (postać, skład chemiczny).
W przypadku preparatów opartych na roztworach wodnych silnych kwasów albo na rozpuszczalnikach organicznych spodziewać się można uszkodzenia elementów aluminiowych, degradacji styków elektrycznych oraz nasilenia korozji bloku i powłoki lakierniczej kompartmentu silnikowego.
Nie zaleca się używania myjek ciśnieniowych ze względu na ryzyko zniszczenia przewodów elektrycznych, uszkodzenia chłodnicy oraz dużych ilości wody, które mogą zalegać w obrębie przedziału i przyczyniać się do agresywnego rdzewienia.
Który środek wybrać?
Najlepszym środkiem do mycia silnika jest bez wątpienia uniwersalna pianka czyszcząca, możliwa do usunięcia z wykorzystaniem sprężonego powietrza. Dobrze sobie ona radzi z pyłem oraz zaciekami oleju, gwarantując czystość i bezpieczeństwo jednostki napędowej.